
Det innovativa i spelet kommer ur att man när som helst kan hålla in R1 för att frysa spelet och plocka fram den himmelska penseln. Med hjälp av penseln kan man sedan teckna diverse symboler som aktiverar gudomliga krafter. Ett horisontellt penseldrag klyver t.ex. fiender och diverse annat med en "power slash". Den här funktionen är väl integrerad i spelet och passar bra med renderingstekniken som i sig är väldigt "tecknad".
Storyn är dessutom bra (och mycket Japansk (spelet lånar friskt från Shintomytologi och andra Japanske källor)) och till skillnad från flera andra spel jag spelar på senare tid så har jag hittills inte kommit till någon sekvens där jag måste gå ur spelvärlden och fundera över hur programmerarna tänkta att man skulle lösa det här problemet (flera av er som spelat roll och äventyrsspel på datorn känner nog igen känslan jag skriver om).
I helhet ett mycket bra spel. Spela det, innan det är för sent. Innovativa titlar som Okami säljer tyvärr alldeles för dåligt och vi får de spel vi förtjänar som Tycho och Gabe har påpekat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar